CENNIK

NASZYCH USŁUG

zapoznaj się z naszym cennikiem

SZANUJMY SIĘ NAWZAJEM

savoir-vivre

Kto pierwszy powinien się przywitać?

Otwierając drzwi auta, większość naszych klientów automatycznie wypowiada kurtuazyjne „dzień dobry” lub „dobry wieczór”. Jest to forma powitania zgodna z zasadami savoir-vivre, jednocześnie w ten sposób nawiązuje się kontakt z drugą osobą. Warto pamiętać o tym, że bez względu na wiek, płeć i pochodzenie to właśnie pasażer jako pierwszy powinien przywitać się z taksówkarzem. Określają to jasno zasady dobrego wychowania: ten, kto wchodzi do samochodu, powinien zainicjować konwersację – w tym wypadku powiedzieć „dzień dobry”. Taxi to miejsce pracy kierowcy, który jest tam gospodarzem, Wy natomiast jesteście jego gośćmi.

Trzaskanie drzwiami

Przy okazji wsiadania do samochodu warto zwrócić uwagę na coś jeszcze. Trzaskanie drzwiami w żadnej sytuacji nie jest na miejscu. Odbierane jest jako nieeleganckie, świadczy też o braku poszanowania dla czyjejś własności. Osoba za kierownicą może także pomyśleć, że w ten sposób ją ponaglacie. Każdy z naszych kierowców stara się zrealizować kurs jak najszybciej, ale zachowując przy tym zasady bezpieczeństwa i przestrzegając przepisów drogowych. Jeżeli wyjątkowo wam się spieszy, poinformujcie o tym siedzącą za kółkiem osobę, ale nie namawiajcie jej, żeby przyspieszyła tam, gdzie nie może.

Czy zgodnie z zasadami savoir-vivre wypada jeść lub pić podczas jazdy  taksówką?

Wydaje się, że odpowiedź jest oczywista. Na wszelki wypadek jednak przypominamy, że podczas podróży taksówką w rzeszowie i innych miastach nie należy spożywać posiłków, nawet jeżeli jest to coś tak małego jak kanapka czy owoc. Zasady savoir-vivre nie przewidują możliwości jedzenia w sytuacji, gdy druga osoba tego nie czyni (lub sobie tego nie życzy). Niektóre potrawy czy przekąski wydzielają zapachy, które mogą przeszkadzać kierowcy (np. kebaby, burgery, dania kuchni chińskiej). Ten również może obawiać się, że w czasie konsumpcji, zabrudzicie tapicerkę. A koszt jej wyczyszczenia do niskich nie należy.

Wyjątki

Przyjęło się natomiast, że powyższe zasady nie dotyczą słodyczy – cukierków lub niewielkich batoników. To, czy poczęstujecie nimi taksówkarza, zależy już wyłącznie od was: kierowca zapewne odmówi, ale sama propozycja będzie na pewno miłym gestem.
Tego typu reguły są związane nie tylko z zasadami dobrego wychowania, ale również z potrzebą zachowania czystości – opuszczając auto, należy zostawić je w takim samym stanie, w jakim się je zastało. Za poplamienie tapicerki może zostać doliczona opłata za sprzątanie.

O co nie należy prosić kierowcy?

Podstawowym obowiązkiem kierowcy  jest przewiezienie pasażera bezpiecznie z jednego miejsca w drugie. W naszej korporacji poza standardowym przewozem osób świadczymy dodatkowo inne usługi, m.in.  dostarczymy przesyłkę pod wskazany adres. Nie jest to kwestia savoir-vivre’u, ale wewnętrznej polityki firmy, bo satysfakcja klientów jest dla nas najważniejsza. Staramy się być otwarci na potrzeby pasażerów, poważnie traktując ich życzenia indywidualnie. Oznacza to również, że musimy być do tego odpowiednio przygotowani. W przypadku takich właśnie niestandardowych przejazdów zamówienie najlepiej złożyć telefonicznie – dyspozytor oceni, czy określony kurs da się zrealizować, wyśle odpowiedni samochód i poinformuje o ewentualnych dodatkowych kosztach. W przeciwnym razie przybyły na miejsce kierowca może odmówić realizacji przejazdu.